Google+ Followers

Wednesday, May 15, 2013

Varmen i et kjøkken


















Du visste det ikke men da jeg kom inn på kjøkkenet ditt den dagen
det var vinter og du hadde som alltid fyr i ovnen og jeg tror ganske sikkert
at lukten av kaffe og vafler fylte rommet
da klamret jeg meg fast til varmen din
en tynn tråd skjøt ut fra sjelen min til sjelen din
og fant feste der


sølvrammen rundt ansiktet ditt
det gode smilet
den litt skjelvende stemmen
bar med seg mjuke ord
og fant hjertet mitt


du visste det ikke
og det får meg til å tro
at jeg ikke vet bestandig jeg heller

4 comments:

Anne said...

Som ALLTD griper du meg så at jeg sitter her med gåsehud og tenker... nikker gjenkjennende og liker veldig det jeg leser :-)

Bibbi said...

Ojojoj så godt det var å besøke deg. Kom over bloggen din ved en tilfeldighet og kan ikke annet enn ble en følger :)

mindomin said...

Her var det mange fine dikt lille Grete. Dette siste er både spennende, jeg blir nysgjerrig, og det utstråler ro og trygghet.
Takk :-)

annegretekaspersen said...

Flott dikt som gir ettertanke.